Schubert - od tradycji do innowacji

Schubert od tradycji do innowacji
Spis treści

O tym, jak rodzinna firma ewoluuje w nowoczesną markę skrojoną pod konsumentów przyszłości, rozmawiamy z Różą Schubert, wnuczką założyciela polskiej marki jubilerskiej Schubert.

Jak uczysz się zarządzania rodzinną firmą?

Róża Schubert: Współtworzenie jakiejkolwiek firmy to ogromna odpowiedzialność. W przypadku Schuberta dochodzą też aspekty wieloletniej historii i tradycji oraz faktu, że jesteśmy marką rodzinną. Dlatego jako młoda osoba czuję, że ważne jest zaangażowanie, determinacja i otwartość – nie tylko na wyzwania zachodzące w ostatnich latach w biznesie, ale też na ludzi, którzy tworzą firmę. Otaczam się zespołem specjalistów, którzy dzielą się ze mną swoją wiedzą i doświadczeniem, a ja staram się aktywnie współpracować z nimi. Wsparcie rodziny jest tutaj nieocenione – czerpię też z wieloletniego doświadczenia mojego taty i wspólnie dbamy o wprowadzanie nowych, które pomagają marce rozwijać się i dostosowywać do zmieniającego się rynku.

Naszyjniki z literkamiNaszyjniki z literkami

Biżuteria, którą nosi Róża

Jako przedstawicielka pokolenia Z, widzę jak zmienia się podejście – młodsi konsumenci szukają biżuterii, która jest nie tylko piękna, ale także ma osobiste znaczenie

A jak udaje Ci się łączyć tradycję rodzinną z nowoczesnym podejściem do zarządzania firmą Schubert?


Róża Schubert: Współpraca międzypokoleniowa i szacunek – czuję, że to klucz do sukcesu. Nasze tradycje są niezmiernie ważne – marka ma bogatą historię, sięgającą końca XIX wieku – jednak musimy także patrzeć w przyszłość. Transformacja jest konieczna, by firma mogła przetrwać na rynku. Wprowadziliśmy cyfryzację oraz nowoczesne podejście do marketingu i sprzedaży. Jesteśmy dumni z tego, jak nasza marka łączy to, co najlepsze z przeszłości, z innowacyjnymi rozwiązaniami.

Pierścionki złote sygenty Pierścionki złote sygenty

Biżuteria, którą nosi Róża

Jako przedstawicielka pokolenia Z, widzę jak zmienia się podejście – młodsi konsumenci szukają biżuterii, która jest nie tylko piękna, ale także ma osobiste znaczenie

Jak wygląda cyfryzacja procesów w firmie?


Róża Schubert: To szereg zmian, które nawzajem się przenikają. Przede wszystkim wprowadzenie nowocześniejszej platformy e-commerce, która umożliwia naszym klientom wygodne i piękne zakupy online oraz uspójnienie doświadczenia zakupowego między kanałami online i offline. To również transformacja wewnętrzna: zmiany w strukturze firmy i stworzenie dedykowanych działów e-commerce i IT, czy optymalizacja procesów logistycznych i obsługi klienta. Doszło też do naszej rewizji w kwestii marketingu. Wdrożyliśmy całościową strategię marketingową w e-commerce, nową strategię komunikacji i silniejszy przekaz w kwestiach społecznych oraz ekologicznych. Jubilerstwo, którym się zajmujemy, musi iść z duchem czasu. Stąd decyzja o całościowej transformacji cyfrowej i rebrandingu marki. Ten proces był największą i najbardziej ambitną przemianą w historii firmy, a kompleksowa zmiana dotykała wszystkich aspektów funkcjonowania firmy.

Pierścionki złote sygenty Pierścionki złote sygenty

Kolekcja Charms

Podkreśl swoją wyjątkowość z biżuterią Charms. Każda zawieszka pozwala wyrazić siebie i opowiedzieć swoją historię. Skorzystaj z promocji 2+1 – przy zakupie naszyjnika lub bransoletki z kolekcji Charms oraz jednej zawieszki, drugą (tańszą lub w tej samej cenie) otrzymasz gratis.

Jakie trendy w branży jubilerskiej obserwujesz wśród młodszych konsumentów?


Róża Schubert: Jako przedstawicielka pokolenia Z, widzę zmiany w podejściu młodszych konsumentów. Dla nich biżuteria jest nie tylko piękna, ale także ma osobiste znaczenie; jest produkowana w zrównoważony i odpowiedzialny sposób. Oczywiście ogromną rolę w kreowaniu trendów odgrywają social media - influencerzy i content creatorzy, którzy mają znaczący wpływ na wybory zakupowe.

Poznaj więcej porad naszych ekspertów

Odkrywaj najnowsze trendy i inspiracje, sprawdzaj rankingi produktów, aby być na bieżąco z nowościami ze świata biżuterii Schubert